Skip to main content

Styrk din markeds­­posisjon

Gjennom merkevare­ersøkelser kartlegger vi hvordan din merkevare oppfattes i markedet. Vi måler kjennskap, assosiasjoner og omdømme, slik at du kan styrke din markedsposisjon. Innsikten vi leverer hjelper deg med å justere merkevarestrategier for å øke synlighet, troverdighet og kundelojalitet.

Hva?

Hvorfor?

Hvem?

Hvordan fungerer det

Kvantitative metoder

Slike metoder innebærer innsamling av tallbaserte data. Her er målet er å analysere sammenhengen mellom variabler ved hjelp av statistiske teknikker. Ved å kvantifisere oppfatninger av din merkevare, gir disse metodene klare, tallfestede svar på hvordan ulike faktorer påvirker styrken til merkevaren.

Hos InFact tilbyr vi følgende hovedformer for kvantitative metoder for å kartlegge merkevarestyrke:

  • Webundersøkelser (CAWI)
  • Telefon­undersøkelser (CATI)
Kvalitative metoder

Kvalitative metoder innebærer innsamling av kvalitative og ikke-numeriske data som legger grunnlag for dybdeanalyser av hvordan ulike målgrupper oppfatter din merkevare. Slike metoder er spesielt nyttige når du ønsker å utforske komplekse sammenhenger og forstå de bakenforliggende årsakene til at din merkevare oppfattes som den gjør.

Hos InFact tilbyr vi følgende hovedformer for kvalitative metoder for å kartlegge merkevarestyrke:

  • Dybdeintervjuer
  • Fokusgrupper
  • Mobiletnografi
  • Oversiktsstudier

All datainnsamling hos InFact utføres i samsvar med ICC/ESOMAR International Code of Conduct for Market and Opinion Research. Dette innebærer blant annet at all behandling av personopplysninger utføres i henhold til General Data Protection Regulation (GDPR).

Hva får jeg?

Hos InFact tilbyr vi skreddersøm også når det gjelder rapport­format. Følgende rapport­formater er populære blant våre kunder:

La oss hjelpe til med veksten!

Ta gjerne kontakt med en av våre ansatte for en uforpliktende samtale om undersøkelser og innsikt på survey@infact.no.