Skip to main content

Hva?

Politiske meningsmålinger er en metode for å samle inn og analysere informasjon om befolkningens holdninger til politiske partier, kandidater, bestemte saker og samfunnsrelaterte spørsmål. Ved hjelp av strukturert datainnsamling kan vi kartlegge hva ulike grupper av velgere mener, og hvordan deres partipreferanser har endret seg over tid.
Hos InFact tilbyr vi skreddersydde undersøkelsesopplegg som tilpasses dine innsiktsbehov. I våre politiske meningsmålinger kartlegger vi typisk hvilket parti respondentene ville stemt på dersom det var stortings- eller kommunevalg i morgen, og hvilket parti de stemte på ved forrige stortings- eller kommunevalg. Vi henter også inn informasjon om bakgrunnsvariabler som kjønn, alder og geografisk bosted.

Hvorfor?

Hvem?

Hvordan?

Kvantitative metoder

Slike metoder innebærer å samle inn numeriske data. Målet her er å analysere forholdet mellom variabler ved hjelp av statistiske teknikker. Ved å kvantifisere dine kunders meninger og erfaringer gir disse metodene klare, numeriske svar på hvordan ulike faktorer påvirker kundetilfredsheten. Hos InFact tilbyr vi følgende hovedformer for kvantitative metoder for å gjennomføre kunde- og medlemsundersøkelser:

  • Automatiserte telefonintervjuer (landsrepresentative og lokale)
  • Webintervjuer basert på kundelister
  • Webintervjuer basert på landsrepresentative respondentpaneler
Kvalitative metoder

Kvalitative metoder innebærer å samle inn kvalitative og ikke-numeriske data som gir grunnlag for dybdeanalyser av ulike målgruppers tilfredshet. Slike metoder er spesielt nyttige når du ønsker å utforske komplekse relasjoner og forstå de underliggende årsakene til kundetilfredshet. Hos InFact tilbyr vi følgende hovedformer for kvalitative metoder for å gjennomføre kunde- og medlemsundersøkelser:

  • Dybdeintervjuer (fysiske og digitale)
  • Fokusgrupper (fysiske og digitale)
  • Mobiletnografi/digitale dagbøker
  • Oversiktsanalyser/desk research

All datainnsamling hos InFact utføres i samsvar med ICC/ESOMAR International Code of Conduct for Market and Opinion Research. Dette innebærer blant annet at all behandling av personopplysninger utføres i henhold til General Data Protection Regulation (GDPR).

Hva får jeg?

Hos InFact tilbyr vi skreddersøm også når det gjelder rapportformat. Følgende rapportformater er populære blant våre kunder:

La oss hjelpe til med veksten!

Ta gjerne kontakt med en av våre ansatte for en uforpliktende samtale om undersøkelser og innsikt på survey@infact.no.