Skip to main content

Identifisere flaskehalser og forbedrings­potensialer

Våre brukerundersøkelser gir innsikt i hvordan brukere opplever dine fysiske eller digitale produkter. Vi kartlegger brukervennlighet, funksjonalitet og design for å identifisere flaskehalser og forbedringspotensialer. Målet er å skaffe verdifull brukerinnsikt slik at du kan videreutvikle dine produkter for å sikre økt brukervennlighet og engasjement.

Hva?

Hvorfor?

Hvem?

Hvordan fungerer det

Kvantitative metoder

Slike metoder innebærer innsamling av tallbaserte data. Her er målet er å analysere sammenhengen mellom variabler ved hjelp av statistiske teknikker. Ved å kvantifisere brukererfaringer, gir disse metodene klare, tallfestede svar på hvordan ulike faktorer påvirker slike opplevelser.

Hos InFact tilbyr vi spesialtilpassede Webundersøkelser (CAWI) for å kartlegge brukeropplevelser.

  • Webundersøkelser (CAWI)
Kvalitative metoder

Kvalitative metoder innebærer innsamling av kvalitative og ikke-numeriske data som legger grunnlag for dybdeanalyser av hvordan ulike målgrupper oppfatter din merkevare. Slike metoder er spesielt nyttige når du ønsker å utforske komplekse sammenhenger og forstå de bakenforliggende årsakene til at din merkevare oppfattes som den gjør.

Hos InFact tilbyr vi følgende hovedformer for kvalitative metoder for å kartlegge merkevarestyrke:

  • Dybdeintervjuer
  • Fokusgrupper
  • Mobiletnografi
  • Oversiktsstudier

All datainnsamling hos InFact utføres i henhold til ICC/ESOMAR internasjonale kodeks for utøvelse av markeds- og opinionsundersøkelser. Dette innebærer blant annet annet at all behandling av personopplysninger foretas i tråd med personvernforordningen GDPR.

Hva får jeg?

Hos InFact tilbyr vi skreddersøm også når det gjelder rapportformat. Følgende rapportformater er populære blant våre kunder:

La oss hjelpe til med veksten!

Ta gjerne kontakt med en av våre ansatte for en uforpliktende samtale om undersøkelser og innsikt på survey@infact.no.