Skip to main content

Hva?

Bedrifts- og medarbeiderundersøkelser gir verdifull innsikt om din organisasjonsstruktur, og hvordan ansatte opplever å jobbe i virksomheten. Slike undersøkelser gir deg innsikt om viktige aspekter som f.eks. hvordan de ansatte opplever kollegialt samarbeid, arbeidsforhold, personlige utviklingsmuligheter, oppslutning rundt virksomhetens mål, ledelse og produktene/tjenestene dere leverer.

 

Hos InFact tilbyr vi skreddersydde undersøkelsesopplegg som tilpasses innsiktsbehovene i din virksomhet. Slike undersøkelser er mye brukt i både privat og offentlig sektor, så vel som i ideelle organisasjoner.

Hvorfor?

Hvem?

Hvordan?

Kvantitative metoder

Slike metoder innebærer innsamling av tallbaserte data. Her er målet er å analysere sammenhengen mellom variabler ved hjelp av statistiske teknikker. Ved å kvantifisere de ansattes erfaringer, gir disse metodene klare, tallfestede svar på hvordan ulike faktorer påvirker bedriftskulturen.

Hos InFact tilbyr vi spesialtilpassede webundersøkelser (CAWI) for å kartlegge ansattes opplevelser og synspunkter.

Kvalitative metoder

Kvalitative metoder innebærer innsamling av kvalitative og ikke-numeriske data som legger grunnlag for dybdeanalyser av hvordan de ansatte opplever å arbeide i din virksomhet. Slike metoder er spesielt nyttige når du ønsker å utforske komplekse sammenhenger og forstå de bakenforliggende årsakene til ulike ansatterfaringer.

Hos InFact tilbyr vi følgende hovedformer for kvalitative metoder for å gjennomføre bedrifts- og medarbeiderundersøkelser:

  • Dybdeintervjuer
  • Fokusgrupper
  • Mobiletnografi

Vi utfører både åpne og anonymiserte medarbeiderundersøkelser. All datainnsamling hos InFact utføres i henhold til ICC/ESOMAR internasjonale kodeks for utøvelse av markeds- og opinionsundersøkelser. Dette innebærer blant annet at all behandling av personopplysninger foretas i tråd med personvernforordningen GDPR.

Hva får jeg?

Hos InFact tilbyr vi skreddersøm også når det gjelder rapportformat. Følgende rapportformater er populære blant våre kunder:

La oss hjelpe til med veksten!

Ta gjerne kontakt med en av våre ansatte for en uforpliktende samtale om undersøkelser og innsikt på survey@infact.no.