InFact tilbyr et bredt spekter av undersøkelser basert på de fleste datainnsamlingsmetoder. Med vår faglige ekspertise sikrer vi at metodebruken tilpasser dine behov for å gi pålitelige og handlingsrettede innsikter. Enten det er gjennom webundersøkelser, fokusgrupper eller dybdeintervjuer, leverer vi data du kan stjele på.
Skreddersydde undersøkelser, pålitelig innsikt
Hvordan fungerer det
InFact tilbyr et bredt spekter av undersøkelsesmetoder for å gjennomføre kunde- og medlemsundersøkelser. Hvilken metode du bør velge avhenger av ditt innsiktsbehov. Våre markedsanalytiske rådgivere er behjelpelige med å skreddersy et metodisk opplegg som passer dine behov og preferanser.
Når det gjelder valg av metodiske verktøy, går det viktigste skillet mellom kvantitative og kvalitative metoder. Disse kan brukes hver for seg eller i kombinasjon, slik at du oppnår mest mulig helhetlig innsikt om din merkevare.
Kvantitative metoder
Slike metoder innebærer innsamling av tallbaserte data. Her er målet er å analysere sammenhengen mellom variabler ved hjelp av statistiske teknikker. Ved å kvantifisere dine kunders meninger og opplevelser, gir disse metodene klare, tallfestede svar på hvordan ulike faktorer påvirker kundetilfredshet.
Hos InFact tilbyr vi følgende hovedformer for kvantitative metoder for å gjennomføre kunde- og medlemsundersøkelser:
- Webundersøkelser (CAWI)
- Telefonundersøkelser (CATI)
Kvalitative metoder
Kvalitative metoder innebærer innsamling av kvalitative og ikke-numeriske data som legger grunnlag for dybdeanalyser av ulike målgruppers tilfredshet. Slike metoder er spesielt nyttige når du ønsker å utforske komplekse sammenhenger og forstå de bakenforliggende årsakene til kundetilfredshet.
Hos InFact tilbyr vi følgende hovedformer for kvalitative metoder for å gjennomføre kunde- og medlemsundersøkelser:
- Dybdeintervjuer
- Fokusgrupper
- Mobiletnografi
- Oversiktsstudier
All datainnsamling hos InFact utføres i henhold til ICC/ESOMAR internasjonale kodeks for utøvelse av markeds- og opinionsundersøkelser. Dette innebærer blant annet annet at all behandling av personopplysninger foretas i tråd med personvernforordningen GDPR.
Hva får jeg?
Powerpoint-rapport
Her vil vårt analyseteam med statistisk og samfunnsvitenskapelig ekspertise utforme en rapport som oppsummerer resultater og graver dypere i spesielt interessante sammenhenger. Resultatene presenteres typisk i form av grafer og tabeller, ledsaget av tekstlige fortolkninger. Slike PPT-rapporter er spesielt anvendelige dersom du har behov for å effektivt kommunisere resultatene videre til andre, enten eksternt eller internt i organisasjonen. Vi er også behjelpelige med å tilpasse rapporten til dine visuelle maler dersom du ønsker det.
Word/PDF
InFact tilbyr også mer utfyllende rapporter i MS Word- eller PDF-format. Her utformer vi lengre skriftlige tekster etter ønsket oppsett. Resultatene presenteres typisk i form av grafer, tabeller og statistiske mål, samt lengre tekstlige fortolkninger og diskusjoner av resultatene i undersøkelsen.
Dashbord
Dersom for undersøkelsen er basert på kvantitativ datainnsamling via telefonintervjuer kan du som kunde få tilgang til et dashboard på vår plattform InFact Survey. Her kan komplekse datasett visualiseres og gjøres tilgjengelige for enkel tolkning. Dashboardet gir en intuitiv oversikt over undersøkelsesresultatene, med brukervennlige funksjoner designet for effektiv dataanalyse.