Skip to main content

Hva?

En merkevareundersøkelse hjelper deg med å forstå hvordan din merkevare oppfattes i befolkningen generelt eller blant utvalgte målgrupper. Ved å samle inn responser fra kunder og potensielle kunder, oppnår din virksomhet en dypere forståelse av merkevarens styrker og svakheter, og hvordan den skiller seg ut fra konkurrerende merkevarer.

 

Hos InFact tilbyr vi skreddersydde undersøkelsesopplegg som tilpasses dine innsiktsbehov. En merkevareundersøkelse vil typisk måle viktige aspekter som kjennskap til merkevaren, merkevareassosiasjoner og merkevarevurderinger.

Hvorfor?

Hvem?

Hvordan?

Kvantitative metoder

Slike metoder innebærer innsamling av tallbaserte data. Her er målet er å analysere sammenhengen mellom variabler ved hjelp av statistiske teknikker. Ved å kvantifisere oppfatninger av din merkevare, gir disse metodene klare, tallfestede svar på hvordan ulike faktorer påvirker styrken til merkevaren.

 

Hos InFact tilbyr vi følgende hovedformer for kvantitative metoder for å kartlegge merkevarestyrke:

  • Automatiske telefonundersøkelser (IVR)
  • Webundersøkelser (CAWI)
Kvalitative metoder

Kvalitative metoder innebærer innsamling av kvalitative og ikke-numeriske data som legger grunnlag for dybdeanalyser av hvordan ulike målgrupper oppfatter din merkevare. Slike metoder er spesielt nyttige når du ønsker å utforske komplekse sammenhenger og forstå de bakenforliggende årsakene til at din merkevare oppfattes som den gjør.

 

Hos InFact tilbyr vi følgende hovedformer for kvalitative metoder for å kartlegge merkevarestyrke:

  • Dybdeintervjuer
  • Fokusgrupper
  • Mobiletnografi

All datainnsamling hos InFact utføres i henhold til ICC/ESOMAR internasjonale kodeks for utøvelse av markeds- og opinionsundersøkelser. Dette innebærer blant annet at all behandling av personopplysninger foretas i tråd med personvernforordningen GDPR.

Hva får jeg?

Hos InFact tilbyr vi skreddersøm også når det gjelder rapportformat. Følgende rapportformater er populære blant våre kunder:

La oss hjelpe til med veksten!

Ta gjerne kontakt med en av våre ansatte for en uforpliktende samtale om undersøkelser og innsikt på survey@infact.no.