Skip to main content

Hva?

Brukerundersøkelser kartlegger hvordan ulike brukergrupper opplever og vurderer fysiske eller digitale produkter. Slike undersøkelser gir verdifull innsikt om hvordan eksiterende eller potensielle brukerne opplever interaksjonen med dine produkter.

 

Hos InFact tilbyr vi skreddersydde undersøkelsesopplegg som tilpasses dine innsiktsbehov. En brukerundersøkelse vil typisk måle viktige aspekter som brukervennlighet, design, funksjonalitet og hvordan produktet møter brukernes forventninger og behov.

Hvorfor?

Hvem?

Hvordan?

Kvantitative metoder

Slike metoder innebærer innsamling av tallbaserte data. Her er målet er å analysere sammenhengen mellom variabler ved hjelp av statistiske teknikker. Ved å kvantifisere brukererfaringer får vi klare, tallfestede svar på hvordan ulike faktorer påvirker slike opplevelser.

Hos InFact tilbyr vi spesialtilpassede webundersøkelser (CAWI) for å kartlegge brukeropplevelser.

Kvalitative metoder

Kvalitative metoder innebærer innsamling av kvalitative og ikke-numeriske data som legger grunnlag for dybdeanalyser av hvordan ulike målgrupper oppfatter dine produkter og tjenester. Slike metoder er spesielt nyttige når du ønsker å utforske komplekse sammenhenger og forstå de bakenforliggende årsakene til ulike brukererfaringer.

Hos InFact tilbyr vi følgende hovedformer for kvalitative metoder for å kartlegge brukererfaringer:

  • Dybdeintervjuer
  • Fokusgrupper
  • Mobiletnografi

All datainnsamling hos InFact utføres i henhold til ICC/ESOMAR internasjonale kodeks for utøvelse av markeds- og opinionsundersøkelser. Dette innebærer blant annet at all behandling av personopplysninger foretas i tråd med personvernforordningen GDPR.

Hva får jeg?

Hos InFact tilbyr vi skreddersøm også når det gjelder rapportformat. Følgende rapportformater er populære blant våre kunder:

La oss hjelpe til med veksten!

Ta gjerne kontakt med en av våre ansatte for en uforpliktende samtale om undersøkelser og innsikt på survey@infact.no.