Skip to main content

Hva?

Våre kunde- og medlemsundersøkelser hjelper deg med å forstå dine eksisterende og potensielle kundegrupper. Slike undersøkelser kan fokusere på alt fra kjøpsopplevelser, produktkvalitet, prisnivå, kundeklubbfordeler, serviceopplevelser og kundens overordnede forhold til virksomheten din.

Hos InFact tilbyr vi skreddersydde undersøkelsesopplegg som tilpasses dine innsiktsbehov. En kunde- og medlemsundersøkelse vil typisk måle viktige aspekter som kunders behov, preferanser, tilfredshet, lojalitet og sannsynlighet for anbefalinger til venner og kollegaer (NPS).

Hvorfor?

Hvem?

Hvordan?

Kvantitative metoder

Slike metoder innebærer innsamling av tallbaserte data. Her er målet er å analysere sammenhengen mellom variabler ved hjelp av statistiske teknikker. Ved å kvantifisere dine kunders meninger og opplevelser, gir disse metodene klare, tallfestede svar på hvordan ulike faktorer påvirker kundetilfredshet.

Hos InFact tilbyr vi følgende hovedformer for kvantitative metoder for å gjennomføre kunde- og medlemsundersøkelser:

  • Automatiske telefonundersøkelser (IVR)
  • Webundersøkelser (CAWI)
Kvalitative metoder

Kvalitative metoder innebærer innsamling av kvalitative og ikke-numeriske data som legger grunnlag for dybdeanalyser av ulike målgruppers tilfredshet. Slike metoder er spesielt nyttige når du ønsker å utforske komplekse sammenhenger og forstå de bakenforliggende årsakene til kundetilfredshet.

Hos InFact tilbyr vi følgende hovedformer for kvalitative metoder for å gjennomføre kunde- og medlemsundersøkelser:

  • Dybdeintervjuer
  • Fokusgrupper
  • Mobiletnografi
  • Desk research/oversiktsstudier

All datainnsamling hos InFact utføres i henhold til ICC/ESOMAR internasjonale kodeks for utøvelse av markeds- og opinionsundersøkelser. Dette innebærer blant annet at all behandling av personopplysninger foretas i tråd med personvernforordningen GDPR.

Hva får jeg?

Hos InFact tilbyr vi skreddersøm også når det gjelder rapportformat. Følgende rapportformater er populære blant våre kunder:

Hos InFact tilbyr vi følgende hovedformer for kvalitative metoder for å gjennomføre kunde- og medlemsundersøkelser:

  • Dybdeintervjuer
  • Fokusgrupper
  • Mobiletnografi
  • Desk research/oversiktsstudier
  • All datainnsamling hos InFact utføres i henhold til ICC/ESOMAR internasjonale kodeks for utøvelse av markeds- og opinionsundersøkelser. Dette innebærer blant annet at all behandling av personopplysninger foretas i tråd med personvernforordningen GDPR.

    La oss hjelpe til med veksten!

    Ta gjerne kontakt med en av våre ansatte for en uforpliktende samtale om undersøkelser og innsikt på survey@infact.no.